onsdag den 22. februar 2012

Trykopgave

Så fik jeg færdiggjort mine to trykopgaver, som vi skal bruge på næste seminarindkald. Jeg valgte et enkelt stjernemotiv til mit linoleumstryk, da jeg tænkte det ville give det bedste resultat, for en novice som mig. Jeg fandt motivet på nettet, printede det ud og tegnede det derefter op på linoleumspladen, inden jeg gik igang med selve udskæringsarbejdet. Jeg oplevede at det var forbavsende let og skære i linoleumet - det var derimod ret svært og fastholde pladen, mens man udskar motivet. Zinkpladen var i forhold til linoleumet en sværere opgave. Der skulle bruges langt flere kræfter og det var til tider ret svært og styre gravørpennen.



2 kommentarer:

  1. Sådan John :O)

    Du er da godt nok heller ikke uden evner ;O)
    Super flot.

    Tina

    SvarSlet